Sunday, February 1, 2009

Malam yang sibuk

Ni ada teka teki nak bagi..banyak-banyak malam(masa dirumah),malam apakah yang paling sibuk??kalau jawapan aku,malam paling sibuk bila duduk kat rumah adalah malam sebelum berangkat nak balik UM:)..time ni la macam-macam benda nak buat..nak kemas barang,nak siapkan assignment dan yang paling penting nak masak makanan yang boleh membuatkan diriku terkenang-kenang masa kat kolej nanti..huhu..malam ni aku masak nasi lemak..makanan ni telah membuatkan aku terbayang-bayang masa kat kolej aritu..bukan tak boleh dapat nasi lemak kat UM tu,melambak..tp rasanya tak sama dengan buatan sendiri walaupun tak sedap(tp bagi aku mestilah sedap kan..air tangan sendiri..huhu)..


Perkara yang tak kurang pentingnya time malam sebelum balik UM ni adalah menggoreng keropok ikan sebagai bekalan..keropok ikan ni kene goreng paling kurang dua balang bekas..bekalan di kala kelaparan kat kolej..lagipun rumate aku yang sorang ni(fiza) kuat makan(termasuk yang menulis ni..hihi)..nak suruh si fiza ni bawak bekalan,alamat membeli je la bila kat kolej nanti..tp xpela si fiza ni orang terengganu..balik naik bas..nak dibandingkan dengan aku,duduk dekat sket dengan kl, dan ayah yang hantar balik nanti..jadi apa-apa yang berkaitan hal dapur kecik kat bilik kami,barang-barang yang perlu dibawa,biarlah aku yang uruskan(kerana aku sayang kamu)..hal kemas mengemas biasanya si fiza la yang uruskan..huhu

Esok pagi-pagi dah bertolak..waktu camni la buat hati ni sayu..rasa tak puas duk umah..pasni dah kene jalankan rutin kat U pulak..assignment berlambak menunggu..ya Allah permudahkanlah urusanku..

No comments:

Post a Comment