Thursday, February 12, 2009

10minit tanpa elektrik

"Perhatian kepada warga kolej, bekalan elektrik akan tergendala selama 1/2 jam atas pengendalian sistem bla,bla,bla.."..camnilah bentuk announcement yang dibuat tadi..saat-saat camni mula la mengeluh, "la letrik takde la pulak, apa nak buat ni??"..dan fikiran aku ni mula membuat perancangan..

1. nak start enjin kereta,keluar dari kolej (tapi nak g mana malam-malam ni??)
2. nak teruskan niat membuat assignment berbekalkan bateri laptop yang tahan tak berapa lama ni
3. nak jalan-jalan kat bawah amik udara yang segar (lagipun dah mula kedengaran suara riuh warga-warga kolej yang mula keluar dari bilik)
4. bukak blog, buat entri baru..

Setelah mencerna satu-satu idea yang timbul akhirnya aku membuat keputusan untuk memilih melakukan perkara yang keempat tu..lebih relevan di waktu malam ni..sebelum menanti bekalan elektrik terputus sempat juga aku menyiapkan assignment,sampai berpinar-pinar jugala mata ni sebab lagi sikit je nak siap bekalan elektrik terputus..so malas nak tangguh kerja yang tinggal lagi sikit tu, aku besarkanla sikit biji mata aku ni menghadap buku..time ni mula terfikir camnila agaknye mak aku belaja dulu..terinsaf sekejap (mak aku suka cerita dia belajar camna dulu..nak anak dia ni sentiasa bersyukur sebab diberi segala kemudahan..thanks mum)

Dah siap assignment,aku pun kembali kepada perancangan tadi..elektrik pun tengah takde..baru je tulis tajuk entri ni tetiba elektrik ada balik..dari setengah jam ketiadaan elektrik menjadi 10minit tanpa elektrik..alhamdulillah..ade hikmahnya aku tak ikutkan hati (kalo ikutkan hati tadi aku memilih perancangan yang first..huhu)..tapi oleh sebab aku dah membuat perancangan nak tambah entri tadi aku pun teruskan menaip..sekarang ni elektrik dah ada balik..nak buat ape pulak ni??assignment dah siap..okla nak teruskan misi baru pulak:D

No comments:

Post a Comment